سیاسی

دانشجویان مشهدی دست‌اندرکار جلب مشارکت مردم در انتخابات شدند

جمعی از دانشجویان نخبه مشهدی با هدف تحقق مشارکت گسترده و حداکثری، در صدد پاسخگویی به پرسشهای مردم پیرامون انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برآمده‌اند.

به گزارش صدای مشهد، این دانشجویان متعهد به همین منظور در کنار بوستان ملت و حاشیه بلوار امامت شهر مشهد غرفه‌ و بساطی جذاب برپا کرده‌اند که با پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی ایران و شعار “من ایرانی هستم و چو ایران نباشد تن من مباد” تزیین شده است.

شهروندان مشهدی از طیفهای مختلف در این مکان گردآمده و ضمن پذیرایی با چای گرم لذت‌بخش در هوای سرد زمستانی، پیرامون انتخابات پرسشها و دغدغه‌های خود را مطرح می‌کنند تا پاسخهای روشنگر و انگیزه‌بخش را از دانشجویان آگاه بشنوند.

آوازه برپایی و جذابیت غرفه برپاشده از سوی گروهی از دانشجویان دانشگاههای مشهد تا حدی در این شهر بلند شده که توجه مسوولان را نیز به خود جلب کرده است. 

بر همین اساس قرار است استاندار خراسان رضوی نیز به زودی در این غرفه حضور یافته و از نزدیک با ابتکار نو و جذاب داشجویان مشهدی آشنا شود.

هم‌اینک ۶۷۴ نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی برای تصاحب ۱۸ کرسی نمایندگی جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در خانه ملت، در حال تبلیغات و رقابت هستند. 

از این میان ۳۰۰ نامزد در حوزه انتخابیه مشهد و کلات که بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی است، فعالیت تبلیغاتی دارند.

بر این اساس برای تصاحب هر کرسی نمایندگی مردم خراسان رضوی در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۳۷ نامزد و در حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۶۰ نامزد در حال رقابت هستند.

چهار میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت واجد شرایط رای دادن در خراسان رضوی روز جمعه آتی آرا خود را با حضور در چهار هزار و ۲۳ شعبه رای‌گیری، به صندوقهای انتخابات مجلس یازدهم خواهند سپرد.

همچنین برای دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت سه و نیم میلیون نفری حوزه انتخابیه مشهد و کلات که واجد شرایط رای داده هستند، هزار و ۵۰۷ شعبه رای‌گیری برپا می‌شود.

ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی ۷۵ هزار نفر را به عنوان عوامل اجرایی این انتخابات در سطح استان بسیج کرده و بکار گرفته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید