فرهنگی

حرم مطهر رضوی سیاه پوش شد

در آستانه سالروز شهادت دخت گرامی نبی مکرم اسلام (ص)، حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (س)، پوش ضریح و پرچم گنبد حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) روز دوشنبه تعویض شد و به رنگ سیاه درآمد.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: همزمان با تعویض پرچم گنبد حرم مطهر حضرت امام رضا (ع)، پرچم ورودی‌های حرم مطهر رضوی نیز به رنگ سیاه درآمده است.

حجت الاسلام حسین شریعتی نژاد با اشاره به ویژه برنامه‌های ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم مطهر رضوی ادامه داد: طبق روال هرسال همه رواق‌های حرم مطهر رضوی در این ایام سیاه پوش شده و عطر فاطمی از سراسر حرم مشام جان را نوازش می‌دهد.

وی گفت: در این ایام ویژه برنامه‌های سوگواری و روضه‌خوانی با حضور مداحان و ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در همه رواق‌های حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است و سخنرانان پیرامون موضوعاتی از جمله آیین زندگی در سیره فاطمی، حضرت زهرا (س) و جهاد اقتصادی، ویژگی جامعه صبور و شکور، ولایتمداری در اندیشه فاطمی و جامعه امروز و الگوپذیری از حضرت زهرا (س) به سخنرانی می‌پردازند.

وی محوری‌ترین برنامه‌های حرم مطهر رضوی در ایام فاطمیه را در دو نوبت صبح و بعدازظهر در رواق امام خمینی (ره) دانست و افزود: این برنامه‌ها از ساعت ۱۰ صبح با قرائت قرآن، مداحی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سخنرانی کارشناسان و اساتید حوزه آغاز می‌شود و تا بعد از نماز مغرب و عشا ادامه می‌یابد.

حجت‌الاسلام شریعتی نژاد اظهار داشت: در این ایام بیش از ۲۵ حلقه معرفت پیرامون سبک و سیره فاطمی برای زائران در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی برپا می‌شود و کودکان نیز می‌توانند به پایگاه آداب زیارت شهید هاشمی‌نژاد و واحد کبوترانه حرم مطهر رضوی مراجعه کنند.

وی رواق‌‏های حضرت زهرا (س) و حضرت معصومه (س) و دارالحکمه را از اماکنی برشمرد که بانوان زائر و مجاور می‌توانند از ویژه برنامه‌های ایام فاطمیه در این اماکن بهره‌مند شوند.

وی گفت: در ویژه برنامه شب شهادت این بانوی بزرگوار که سه‌شنبه شب هفته جاری برگزار می‌‏شود، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج‌ علی‌اکبری سخنرانی خواهد کرد و مداحان و ذاکران خاندان عصمت و طهارت (ع) نیز به مدیحه سرایی و روضه خوانی خواهند پرداخت.

حجت الاسلام شریعتی نژاد افزود: برنامه سالروز شهادت نیز در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار می‏‌شود که آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در این مراسم به سخنرانی و مقتل ‏خوانی خواهد پرداخت.

وی ادامه داد: ویژه برنامه‌های سخنرانی برای زائران غیرایرانی نیز به زبان‌های عربی و اردو در رواق‌های دارالرحمه و غدیر با موضوع تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا (س) تدارک دیده شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید