اجتماعیاسلایدر

«کنگره جهانی امام رضا(ع)» فرصتی برای گفت وگوی ملت‌ها درباره عدالت است

پنجمین «کنگره جهانی امام رضا(ع)» صبح امروز در تالار همایش‌های قدس حرم مطهر رضوی آغاز به کار کرد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: «کنگره جهانی امام رضا(ع)» بهترین فرصت برای گفتگوهای بین المللی درباره مفهوم عدالت است و از جایگاه این امر والا در معارف رضوی افق گشایی خواهد کرد.

به گزارش صدای مشهد، حجت الاسلام احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی در پنجمین «کنگره جهانی امام رضا(ع)» که صبح امروز با حضور مسئولان ملی، مدیران استانی، علمای جهان اسلام و بزرگان ادیان الهی در تالار همایش‌های قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه کرامت به خطبه ۲۱۴ نهج‌البلاغه اشاره و تصریح کرد: عدل، یکی از القاب خداست همان‌طور که وجود اقدس امیرالمومنین (ع) فرمود «وَ أَشْهَدُ أَنَّهُ عَدْلٌ عَدَلَ وَ حَکَمٌ فَصَلَ»، همه این جهان خلقت که از فیض پروردگار نشئت گرفته، تصویری از القاب خداوند است.

وی با اشاره به آیه ۷ سوره مبارکه الرحمن تأکید کرد: خداوند عالم تصریح دارد که «وَالسَّماءِ رَفَعَها وَ وَضَعَ المیزان» و به اندازه خلقت آسمان‌ها به برقراری عدالت در جهان افتخار دارد. البته مراتبی مختلف برای عدالت وجود دارد و توسعه فردی انسان، روابط انسان‌ها با یکدیگر و حکمرانی و مدیریت جامعه سه ساحت قدسی تحقق عدالت محسوب می‌شود.

تعامل ملت‌ها، اشتراک اندیشه‌ها

تولیت آستان قدس رضوی گفت: این حقیقت انکارناپذیر امروز است که از دل اندیشه‌های جدا از دین، بی‌عدالتی خلق می‌شود. حمایت تمام‌قد دولت‌های غربی از جنایات صهیونیست‌ها در ماه‌های اخیر، سند بیّن و دلیل آشکار بر پوچ‌بودن ادعاهای غرب برای عدالت‌خواهی و آزادی‌طلبی است. اینها همان دولت‌های مستکبر و خودبرتر بینی هستند که دیگر هیچکس دل در گرو مکتب آنها ندارد و هرکس آزادی داشته باشد، با تأمل و اندیشیدن در چهارچوب امامت و ولایت به درک درستی از عدالت خواهد رسید.

وی بیان کرد: این کنگره بهترین فرصت برای گفتگوهای بین المللی درباره مفهوم عدالت است و از جایگاه این امر والا در معارف رضوی افق گشایی خواهد کرد.

سخنرانی علامه سیدعلی فضل‌الله عضو شورای مرکزی انجمن علمای مسلمان لبنان از جمله محورهای دیگر این نشست بود. بنابر اعلام قبلی، پس از برگزاری ۲۰ نشست تخصصی به میزبانی سازمان علمی فرهنگی آستان قدس رضوی، عصر روز سه شنبه (۲۵ اردیبهشت ماه) آیین اختتامیه این کنگره با سخنرانی رئیس جمهور برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید