سیاسی

تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس در خراسان رضوی ۲۰ درصد افزایش یافت

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی گفت: هزار و ۹۸ داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس  در این استان ثبت نام کردند که در مقایسه با انتخابات دوره گذشته  دستکم ۲۰ درصد افزایش دارد.

محمد علی نبی‌پور  افزود: در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۸۵۵ نفر از این استان برای نامزدی نمایندگی مجلس ثبت نام کرده بودند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه ثبت نام ۱۷ نفر از داوطلبان هنوز قطعی نشده است، آمار اعلام شده قطعی نیست و با ثبت نام این تعداد شمار آنان افزایش خواهد یافت.

فرماندار مشهد نیز دیشب اعلام کرد: ۵۳۳ نفر برای نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مشهد و کلات ثبت نام کردند که در مقایسه با انتخابات دوره دهم مجلس ۱۹ درصد افزایش دارد.

محمدرضا هاشمی افزود: ۸۱ نفر از ثبت نام شدگان از بانوان هستند و میانگین سنی ثبت نام شدگان نیز حدود ۴۴ سال است.

۱۸  نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.
استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲حوزه انتخاباتی دارد.
“حوزه مشهد و کلات” با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.
حوزه مشهد شامل بخش مرکزی این شهرستان و شهرستان کلات با پنج نماینده، حوزه نیشابور شامل شهرستان‌های فیروزه و نیشابور با ۲ نماینده، حوزه انتخاباتی سبزوار شامل شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و سبزوار با ۲ نماینده، حوزه انتخاباتی درگز منحصر به همین شهرستان با یک نماینده، حوزه قوچان شامل شهرستان‌های فاروج و قوچان با یک نماینده، حوزه فریمان شامل شهرستان‌های سرخس و فریمان و بخش‌های احمدآباد و رضویه شهرستان مشهد با یک نماینده، حوزه کاشمر شامل شهرستان‌های بردسکن، خلیل‌آباد و کاشمر با یک نماینده، حوزه تربت‌حیدریه شامل شهرستان‌های زاوه، مه‌ولات و تربت‌حیدریه با یک نماینده، حوزه انتخاباتی گناباد شامل شهرستان‌های بجستان و گناباد با یک نماینده، حوزه خواف شامل شهرستان‌های رشتخوار و خواف با یک نماینده، حوزه تربت‌جام شامل شهرستان‌های تایباد، باخرز، صالح‌آباد و تربت‌جام با یک نماینده و حوزه انتخاباتی چناران شامل شهرستان‌های بینالود (طرقبه‌شاندیر) و چناران با یک نماینده در مجلس شورای اسلامی ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.

۸۵۵ نفر در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به عنوان داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی ثبت‌نام شدند که هیات‌های اجرایی در آن زمان صلاحیت ۸۱۴ نفر از این تعداد را تایید و ۳۱ نفر را رد کردند و ۱۰ نفر هم انصراف دادند.

ثبت‌نام داوطلبان نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که از دهم ۱۰ آذر ماه جاری آغاز شده بود ساعت ۱۸ روز ۱۶ آذر به پایان رسید.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند ماه آتی بطور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز برای انتخاب یک نماینده خراسان رضوی در آن مجلس امسال برگزار می‌شود. مرحوم آیت‌الله سیدمحمود شاهرودی نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان رهبری پارسال درگذشت.
۶ نفر از ۸۸ نماینده مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در جمع خبرگان هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید