اسلایدرشهری

تخریب سنگ‌نگاره ها و آثار تاریخی استان توسط سودجویان و کوه‌خواران

از نهادهای نظارتی درخواست رسیدگی و جلوگیری از این گونه آسیب های دهشتناک و برگشت‌ناپذیر را داریم.

#کوه_خواران بنام معدنکار با سنگ فرز و روغن ماشین و … به جان #سنگ_نگاره های چند هزار ساله افتاده‌اند و فرماندار و دست اندکاران طرقبه شاندیز هم رفتارشان به گونه ای بوده که آسیب به میراث فرهنگی و محیط زیست و آلودگی آب ها و … روز به روز افزایش یافته است.

در شهرستان طرقبه‌شاندیز بزرگترین کلنی های سنگ نگاره های ایران را داریم که هم میراث فرهنگی ما هستند و هم می تواند سرچشمه درآمد گردشگری باشد با نابکاری برخی از دست اندرکاران آسیب فراوان دیده اند و برخی هم نابود شده اند.
از نهادهای نظارتی درخواست رسیدگی و جلوگیری از این گونه آسیب های دهشتناک و برگشت‌ناپذیر را داریم.

پسندیده است که در شعاع دست کم پنجاه کیلومتری مشهد بدون دیدن چشم انداز زیستگاهی هیچ گونه ساخت و سازی نشود و به بهانه های گوناگون مانند ساخت راه یا برداشت معدن یا … چون این کار به ویران نمودن بیشتر زیستگاه می انجامد .

همین گونه نیز پیرامون شهر های #طرقبه_شاندیز و … هم باید بیش از پیش نگهداری شود برای نمونه #دره_ی_داغستان و سپس دنباله ی آن مانند #بوستان_سنگی_کمرمقبولا و … که هم اکنون به گونه ی طبیعی یک جایگاه پر از نوستالوژی برای مردم طرقبه و مشهد و گردشگران است.
اینجا حتی اگر هیچ سنگ نگاره ای هم نمی داشت و آن سنگ های زیبا و شگفت انگیز بوستان سنگی کمرمقبولا هم نمی بود، باز هم باید پاس نگهداشته شود و با هیچ بهانه ای این طبیعت زیبا دستخوش دگرگونی نشود چون هستی و هویت این زیستگاه و زیستمندان آن به بودن و دست نخورده ماندن و پاسداری از همین زیستگاه های طبیعی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید