فرهنگی

برگزاری جشنواره ملی تولیدات رادیو زیارت به میزبانی مشهد

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: اسفند ماه امسال، جشنواره ملی تولیدات رادیو زیارت به میزبانی مشهدمقدس برگزار می‌شود.

محسن نصرپور عصر امروز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران خراسان رضوی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره تولیدات رادیویی زیارت اظهار داشت: در حال حاضر ماهانه ۷۰۰ میلیون ریال بودجه به رادیو زیارت اختصاص پیدا کرده اما بودجه اصلی برای این مقوله باید یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال باشد.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی بیان کرد: در حال حاضر هزینه‌های مربوط به بودجه رادیو زیارت از طریق رسانه ملی و صدا و سیمای استان تامین می‌شود و نهادهایی که پیش از این قرار بود پای کار بیایند هنوز اقدامی صورت نداده‌اند.

نصرپور تاکید کرد: قرار است جشنواره سراسری تولیدات رادیو زیارت نیز توسط صدا و سیما برگزار شود و قول‌هایی از سوی شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی برای تامین بودجه این رویداد داده شده است.

وی با اشاره به به تولید ۶ هزار ساعت برنامه در رادیو زیارت از زمان راه‌اندازی اظهار داشت: بخش عمده این برنامه‌ها به صورت زنده بوده و ۷۰۰ برنامه تخصصی خبری نیز در حوزه زیارت از سوی رادیو زیارت تولید شده است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی تصریح کرد: رادیو سراسری زیارت مهرماه سال ۹۶ به صورت آزمایشی و از تیرماه سال ۹۷ به صورت رسمی و با پخش ۲۴ ساعته آغاز به کار کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر رادیو زیارت از طریق گیرنده‌های خانگی در ۹۵ درصد کشور و از طریق فرستنده اف. ام در شهرهایی همچون تهران، بیرجند، بجنورد، مشهد، قم و شیراز قابل دریافت است و دریافت رادیو زیارت از طریق اپلیکشین ایران صدا نیز در سراسر دنیا امکان‌پذیر است.

مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی گفت: نهادهایی همچون آستان قدس رضوی، شهرداری مشهد، اوقاف و یا سازمان حج و زیارت می‌توانند بیشترین بهره‌برداری را از تولیدات رادیو زیارت داشته باشند و از سوی دیگر باید توجه کافی در حوزه نیروی انسانی متخصص برای این رسانه صورت گیرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید