فرهنگی

برگزاری جشنواره خانواده رضوی در مشهد

نخستین رویداد ملی خلاقیت و نوآوری در عرصه خانواده

مراسم افتتاحیه جشنواره خانواده رضوی با حضور بیش از ٢٩ منتخب جشنواره در تالار شیخ طبرسی مشهد برگزار شد.

به گزارش صدای مشهد، فضه السادات حسینی دبیر علمی جشنواره خانواده رضوی گفت: در باب اهمیت و جایگاه خانواده مباحث بسیاری است و آسیب هایی که خانواده را تحت‌الشعاع قرار داده باعث شد تا به این فکر کنیم تا تجربه های که در عرصه خانواده وجود دارد را به اشتراک بگذاریم.
وی افزود: جوانانی که دغدغه این حوزه داشتند جمع شدند و رویداد ملی خلاقیت در حوزه خانواده را رقم زدند .

حسینی عنوان کرد: در جشنواره خانواده رضوی بیش از هزار نفر ثبت نام کردند و از این تعداد۴٠٠ ایده به دبیرخانه ارسال شد.داوری نهایی بر روی ٨٠ طرح و ایده صورت گرفت.

وی گفت: تیم ده نفره داوری طرح ها و ایده های که با موضوع تسهیل ازدواج، فرزندآوری و فرزند روزی و سبک زندگی ارسال شده بودند را داوری کردند که در نهایت ٣٠ ایده انتخاب و طی امروز و فردا مطرح میشود.

حسینی ادامه داد: سال گذشته در همایش ملی خانواده بیش از ١٠ هزار نفر فعال در حوزه خانواده در سراسر کشور مصاحبه شدند که حدود ٧٠٠ نفر انتخابو فعالان در حوزه خانواده شناسایی شدند.

حسینی افزود: خلأ امروز جامعه وجودنداشتن سیاست در حوزه خانواده است که متاسفانه ارتباطات دز خانواده رو به افول میرود . بنابراین فرصتی برای اجرایی و عملیاتی شدن این طرح ها فراهم شد تا از طریق این جشنواره این طرح ها و ایده ها به دست سیاستگذاران برسد.

وی افزود: دبیرخانه جشنواره خانواده رضوی فعال است و همیشه منتظر ارایه طرح ها از سوی تمامی فعالان در حوزه خانواده خواهد بود .

در ادامه این مراسم دژبرد رییس مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی نیز گفت: امروز در جشنواره خانواده رضوی جمع شدیم تا ایده ها در کل کشور و تجربیات در حوزه خانواده و تحکیم آن را گزارش دهیم.

وی در خصوص فعالیت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی اظهار کرد: این مرکز سه سال است که دایر است و تشکیل و تحکیم و تعالی خانواده اولویت آن است.

دژبرد عنوان کرد: سبک زندگی به سبک رضوی، طرح همسایه، ساماندهی اهل حرم ، طرح حسنا، خادمیاران، راه اندازی رواق حضرت زهرا(س)، ایجاد باغ خاتون، راه اندازی پردیس خواهران دانشگاه رضوی از دیگر فعالیت های این مرکز است که به تمامی افراد خدمات ارایه می‌کند.

در این جشنواره که به مدت دو روز برگزار شد ایده ٨ نفر ارایه و تجربه موفق ٧ نفر در حوزه خانواده بازگو شد.
ایده های مراکز همسان گزینی مشاور محور، خانه حقوق خانواده ،شبکه معرفان ازدواج، خانواده هشت وجهی، اپلیکیشن فصل زندگی ، دیپلم مهارت سبک زندگی، چرخه رشد خانواده، باشگاه فرهنگی گلخانه مطرح شد.

همچنین تجربه های موفقی با موضوع خانواده پایدار، هیات و خانواده، شبکه فعالین ازدواج(شفا)، خانه های نورانی، حسنا، برنامه به خانه برمیگردیم و بخش ریحانه از سوی افرادی که تجربیاتی در حوزه خانواده داشتند بیان شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید