فرهنگی

برنامه‌های بزرگداشت روز شهید در خراسان رضوی لغو شد

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: ویژه برنامه ها و نشست‌هایی که قرار بود به مناسبت ۲۲ اسفند و گرامیداشت روز شهید در این استان برگزار شود به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از طریق اجتماعات مردمی، لغو شد.

به گزارش صدای مشهد، جواد حامدزاده افزود: امسال به مناسبت روز شهید برنامه خاصی در فضای عمومی برگزار نخواهد شد و فعالیت‌ها در دو حوزه فضای مجازی و تبلیغات محیطی و شهری متمرکز می‌شود.

وی ادامه داد: هم اکنون محتوای لازم از جمله تصاویر، زندگینامه و دیگر موارد مورد نیاز از ۷۲ شهید شاخص استان در اختیار معاونت فرهنگی شهرداری مشهد قرار داده شده تا در تابلوهای شهری بزرگ موسوم به تابلوهای مشاهیر و شهدا به نمایش درآید.

وی با اشاره به ظرفیت فضای مجازی گفت: با توجه به امکان فعالیت بدون نیاز به حضور در فضای فیزیکی جمعی، فعالیت در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی در نظر گرفته شده است.

حامدزاده با انتقاد از برخی کم توجهی ها به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فضای مجازی افزود: از گردانندگان کانال‌های تلگرامی و سایر فعالان شبکه‌های اجتماعی در استان می خواهیم در ایام مصادف با گرامیداشت روز شهید فعالیت خود را حول محور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تقویت نمایند.

سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) در ۲۲ اسفند سال ۱۳۵۸ مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به عنوان روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.   

استان خراسان رضوی از ابتدای استقرار نظام جمهوری اسلامی تاکنون ۱۷ هزار و ۲۷۹ شهید در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید