شهری

بخش خصوصی با تمام توان خویش به حوزه فناوری اطلاعات ورود پیدا کند

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: بخش خصوصی با تمام توان خویش برای سرمایه گذاری به حوزه فناوری اطلاعات ورود پیدا کند.

به گزارش روابط عمومی مدیریت سازماندهی شبکه یکپارچه خدمات و کسب و کارهای شهری، عباس کرکه آبادی در نخستین روز از نهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند در حاشیه بازدید از غرفه اپلیکیشن «شهر من» اظهار کرد: با توجه به گسترش روزافزون حوزه فناوری اطلاعات و مطرح شدن ایده های نو در سطح جهان، ضرورت دارد بخش خصوصی با تمام توان خویش برای سرمایه گذاری به این حوزه ورود پیدا کند، چرا که دستگاه های دولتی به تنهایی قادر نیستند به این حوزه ورود پیدا کنند. بنابرین باید دستگاه های عمومی غیردولتی، صاحبنظران حوزه دانش بنیان، نخبگان و … با تلاش روزافزون و انسجام و هماهنگی لازم اقدامات شایسته ای را در این حوزه رقم زنند تا در آینده نزدیک شاهد تحقق شهر هوشمند در تمامی شهرهای کشور باشیم.

وی تصریح کرد: کلانشهر مشهد تاکنون گام های موثری را در حوزه هوشمندسازی شهری برداشته است، چنان که مدیریت شهری بسترها و زیرساخت های فناورانه مطلوبی را در حوزه های مختلف اعم از حمل و نقل، میز خدمت الکترونیک و … فراهم کرده است که این مهم قطعا ارتقاء سطح کیفی خدمات شهری و کاهش هزینه ها را برای شهروندان و به تبع افزایش رضایت آنان را از عملکرد مدیریت شهری به دنبال داشته است.

مدیرکل دفتر نوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور خاطرنشان کرد: قطعا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به منظور حمایت از کسب و کارهای نوپا ، حمایت لازم را از اپلیکیشن ها و استارت آپ ها داشته و از بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان حمایت های لازم را به عمل آورده است. شاهد این مدعا آن است که در حال حاضر بسیاری از دستگاه ها از توانایی شرکت های دانش بنیان بهره بگیرند و نخبگان بسیاری در ایجاد بسترهای فناوری در کشور تلاش مضاعفی داشته اند.

کرکه آبادی در خصوص نحوه تامین مالی کسب و کارهای نوپا یادآور شد: قسمتی از تامین مالی کسب و کارهای نوپا به حمایت های دولتی مربوط می شود که دولت حتی الامکان از این حوزه حمایت خواهد کرد و از سوی دیگر از آن جا که حوزه فناوری اطلاعات درآمدزایی بسیار خوبی را به همراه دارد، می توان با استفاده از درآمدهای مردمی و تراکنش های انجام گرفته در این خصوص تامین مالی لازم را انجام داد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید