اسلایدر

افزایش ۴۰ درصدی میانگین بارندگی در خراسان رضوی

میانگین بارندگی در مناطق مختلف استان خراسان رضوی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون نسبت به مدت مشابه دوره آماری ۴۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۵ میلیمتر باران در استان خراسان رضوی باریده است که نسبت به دوره آماری افزایش قابل توجه دارد اما نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته یک درصد کاهش داشته است.

محسن عراقی‌زاده افزود: بیشترین میزان بارندگی طی این مدت در شهرستان فریمان با ۱۲۸ میلیمتر گزارش شده که نسبت به دوره آماری ۱۰۸ درصد افزایش دارد.

وی ادامه داد: پس از فریمان بیشترین بارندگی طی سال زراعی جاری در شهرستان‌های تربت‌جام و تربت‌حیدریه به ترتیب با ۱۲۰ و ۱۰۴ میلیمتر گزارش شده است.

وی گفت: کمترین میزان بارندگی طی این مدت در شهرستان بردسکن با ۴۸ میلیمتر ثبت شده که نسبت به دوره آماری مشابه ۴۵ درصد و نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته سه درصد افزایش یافته است.

عراقی زاده با اشاره به کاهش بارندگی در مشهد نسبت به دوره آماری مشابه و سال زراعی گذشته افزود: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون ۶۲ میلیمتر باران در مشهد باریده که نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته ۱۵ درصد و نسبت به دوره آماری یک درصد کاهش داشته است.

میانگین بارندگی سالانه در خراسان رضوی ۲۱۰ و در کشور ۲۴۰ میلیمتر است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید