اسلایدرشهری

اراده ملی باید بدون کم و کاست در انتخابات تجلی یابد

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اراده ملی مهمترین مولفه در اندیشه‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی است و باید بدون هیچ کم و کاستی در انتخابات تجلی یابد.

محمد رضا حیدری روز دوشنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: توجه به اراده ملی در سرتاسر سخنرانیهای امام راحل از جمله در نخستین سخنرانی ایشان پس از بازگشت به ایران در بهشت زهرا (س) به عنوان نکته ای کلیدی وجود داشت.

وی اضافه کرد: همچنین امام راحل مشروعیت حکومت پهلوی را با استدلال اراده ملی زیر سوال بردند و مجلس شورای ملی و سنای آن زمان را نیز با استدلال اراده ملی غیر مشروع اعلام کردند.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی خود در مراسم تشییع سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفتند مردم با اندیشه های امام بیعت کردند و ارجاع به اندیشه امام را باید در این سخنرانی دنبال کرد لذا اراده ملی بدون هیچ کم و کاست و محدودیتی باید خود را در کشور و در انتخابات نشان دهد و رقابتی بودن و مشارکت فعال در انتخابات از ابزراهای اقتدار ملی است.

حیدری افزود: در شرایط فعلی که تهدیدهای جدی برای کشور وجود دارد همه چیز باید بر محور انسجام، وحدت و همدلی باشد که البته این انسجام، الزاماتی دارد و با حرف و سخن ایجاد نمی‌شود و همه باید این الزامات را رعایت کنیم.

وی اضافه کرد: در شرایط فعلی و به رغم مشکلات اقتصادی، مدیریت شهری مشهد، شهرداری و مجموعه عناصر در حال فعالیت هستند و کار خود را در حد توان انجام می‌دهند و به اعتقاد افراد منصف خارج از مدیریت شهری، شرایط امروز مشهد منحصر به فرد است که البته این به معنای عدم وجود ایراد نیست اما از این نقص‌ها نباید در فضای رسانه‌ای و فضای مجازی برای نشانه گرفتن امید، اعتماد و نشاط مردم استفاده کرد اما چنین اقداماتی توسط کسانی که وحدت و همدلی را باور ندارند اتفاق می‌افتد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: این که در شرایط فعلی و با توجه به فرارسیدن ایام دهه فجر نامه محرمانه‌ای در فضای رسانه ای منتشر می‌شود، یا اینکه روی احضار مدیری به دادسرا و دستگاه قضایی برای بازپرسی مانور داده‌ می‌شود و فضاسازی‌های دیگر برای تامین منافع سیاسی عده‌ای است اما از اقدامات دستگاه قضا در خصوص سالم سازی این فضا تشکر می‌کنیم.

حیدری افزود: همه باید در این مسیر گام بردارند و از هرگونه تخریب و جریان سازی فاصله بگیرند موضوع امید و اعتماد مهمترین عنصر در کارآمدی است لذا ایجاد فضاهای غیرمنصفانه و غیراخلاقی حتی بر اساس باورهای دینی و اخلاقی نیز محکوم است. چه نگرانی از این فضا دارید؟ برای چه این اقدامات را انجام می دهید؟

وی ادامه داد: در فضایی که اولویت اصلی باید انسجام و همدلی باشد این شرایط مورد قبول نیست ما  در مدیریت شهری آمادگی پاسخگویی داریم نمی گوییم نقص و ضعفی وجود ندارد اما در مبارزه با فساد نیز جدی هستیم و از شهردار هم می خواهم کنترل‌های درونی را قوی کنند تا نیاز به مراقبت بیرونی نباشد.

رییس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: اصل جمهوریت و تمامیت ارضی و ابزارهای انسجام و وحدت ملی را باید تقویت کرد.

حیدری در ادامه ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) افزود: حضرت فاطمه (س) در عصر خود کنشگری سیاسی و مدافع آزادی و عدالت بود و این راه را همه بانوان باید ادامه دهند و از این سیره همگان باید الهام بگیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید