اسلایدرشهری

ارائه بودجه ۱۲۷۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۹ شهرداری مشهد به شورای اسلامی

شهردار مشهد گفت:بودجه ۱۲۷۰۰ میلیارد تومانی سال ۹۹ شهرداری مشهد طی روزهای آینده به شورای اسلامی شهر ارائه خواهد شد.

به گزارش صدای مشهد، محمدرضا کلائی  در حاشیه افتتاح بیستمین نمایشگاه کامپیوتر و نهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند که با حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور، رییس و جمعی از اعضای شورای شهر، مدیران شهری و استانی برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاران درخصوص بودجه سال آینده شهرداری مشهد افزود: ۱۲۷۰۰میلیارد تومانی سال ۹۹ شهرداری مشهد ظرف روزهای آینده به شورای شهر ارائه می شود.

وی اضافه کرد: بودجه سال ۹۹ شهرداری مشهد بودجه کاملی است و فکر نمی کنم که شورای شهر تغییر زیادی در آن اعمال کند.
وی با بیان اینکه بودجه عمرانی در سال آینده افزایش داده شده است اظهارکرد: در مجموع سعی شده است سهم ۷۰ درصد عمرانی و ۳۰ درصد بودجه جاری در بودجه سال آینده مشهد حفظ شود.
کلائی تصریح کرد: بودجه بیشتر شهرداری های کشور ۶۰درصد جاری و ۴۰ درصد عمرانی است، اما دردشهرداری مشهد سعی کرده ایم سهم ۷۰درصدی بخش عمرانی و ۳۰ درصد بودجه جاری را مانند سال گذشته در برنامه بودجه سال ۹۹ نیز حفظ کنیم.
شهردار مشهد ادامه داد: بودجه به صورت متوازن تقسیم شده و در بحث توسعه حمل ونقل عمومی نیز با توجه به اینکه کمک های دولت کاهش داشته است، سعی کردیم افزایش اعتبار را برای سال آینده در نظر بگیریم و از سال سومِ برنامه چهارساله شهرداری در این حوزه عقب نمانیم.

* درحوزه شهر هوشمند وضعیت شهر مشهد نسبت به سال گذشته بهتر شده است

شهردار مشهد همچنین در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه شهر هوشمند اظهار کرد: دو سال است که شعار شهر هوشمند را در دستور کار خودمان قرارداده ایم و سعی کرده ایم در چند حوزه تمرکز داشته باشیم که این روزها نتایج بخشی از اقدامات حوزه شهر هوشمند در حال آشکار شدن است.
وی با اشاره به اینکه یکی از بخش هایی که بر آن متمرکز شده ایم ایجاد زیرساخت های شهر هوشمند است گفت: در همین راستا سرمایه گذاری های زیادی در ایجاد دیتا سنترها و سیستم های انتقال اطلاعات، همچنین حمایت از استارت آپ ها در مراکز نوآوری و کسب و کارهایی که می توانسته از این طریق شکل بگیرد، انجام شده است.
کلائی افزود: ایجاد پلتفرم “شهرمن” یکی دیگر از اقدامات انجام شده درحوزه شهر هوشمند است که سرویس های زیادی را می توان برپایه آن به شهروندان ارائه کرد.
شهردارمشهد اضافه کرد: همچنین در کنار ایجاد زیرساخت ها و حمایت از کسب و کارهای نوآورانه ایجاد زمینه برای ترویج شهر هوشمند، تشویق و ترغیب شهروندان برای استفاده از زیر ساخت های فراهم شده مورد توجه قرارگرفته شده است.
وی ادامه داد: همراهی با سایر حوزه ها که در حوزه مدیریت یکپارچه با رویکرد شهر هوشمند فعالیت می کنند و نمونه هایش را در بیستمین نمایشگاه کامپیوتر و نهمین نمایشگاه تخصصی شهر هوشمند مشاهده کردیم از دیگر قدم های برداشته شده در مسیر تحقق شهر هوشمند است.
کلائی گفت: امیدواریم مجموعه این حرکت ها که به تدریج نتایج خود را نشان می دهد بتواند موجب توسعه مشهد را درحوزه هوشمند سازی شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید