فرهنگی

آستان قدس رضوی ۹۰۰ شغل برای سیل‌زدگان ایجاد کرد

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: افتتاح اولین مجمتع پشتیبان دام سبک آستان قدس رضوی در سال رونق تولید موجب ایجاد شغل برای ۹۰۰ سرپرست خانوار سیل‌زده شمال کشور در شهرستان آق‌قلا شد.

مصطفی خاکسار قهرودی ظهر امروز در آئین افتتاح اولین مجتمع پشتیبان دام سبک آستان قدس رضوی که به حضور خانواده‌های سیل‌زده شهرستان آق‌قلا استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: آستان قدس رضوی پس از حادثه سیل گلستان در ایام نوروز ۹۸ به توصیه تولیت این آستان مقدس در امر کمک به ۹۰۰ خانوار روستاهای شهرستان آق‌لا و ایجاد شغل دامداری دام سبک برای سرپرستان این خانوارها ورود پیدا کرد و در سال رونق تولید و با درایت حجت‌الاسلام مروی نخستین مجتمع پشتیبان اشتغال دام سبک آستان قدس رضوی به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: مقدمات اولیه اجرای این پروژه که امروز به بهره‌برداری رسید؛ در ماه‌های قبل انجام شد و بخشی دیگر از برنامه‌های این طرح نیز در قالب تسهیلات ۷۰ میلیون تومانی اعطا می‌شود تا سبب ایجاد شغل برای ۹۰۰ سرپرست خانوار سیل‌زده شمال کشور شود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حمایت‌های این آستان مقدس از مردم مناطق سیل‌زده کشور تا حد توان ادامه می‌یابد، گفت: این مجموعه ۲.۵ هکتاری با ۲۵۰۰ راس دام سبک با تلاش معاونت محرومیت‌زدایی و موسسه دامپروری صنعتی آستان قدس رضوی و با اعتباری معادل ۸۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده و در ایام میلاد فرخنده پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) به بهره‌برداری رسید.

خاکسارقهرودی خاطرنشان کرد: طرح‌های حمایتی آستان قدس رضوی برای حمایت از هموطنان حادثه‌دیده تنها مختص به سیل‌زدگان شهرستان آق‌قلا نبوده و نیست و نمونه موفق این طرح‌های حمایتی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام، لرستان و دیگر هموطنان حادثه‌دیده از سیل نوروزی امسال اجرا شده است.

وی بیان کرد: آستان قدس رضوی با تشکیل سازمان‌ها، ارگان‌ها، تشکل‌ها، بخش‌ها و معاونت‌های مختلف در مسیر خدمت‌رسانی به هموطنان مناطق مختلف کشور و دوستاداران امام مهربانی‌ها حرکت کرده و یک نمونه از این همکاری‌ها با بیش از ۳۰۰ گروه جهادی در مسیر خدمت‌رسانی به هموطنان مناطق سیل‌زده کشور بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید