اسلایدرسیاسی

۳۸۷ داوطلب نمایندگی مجلس در خراسان رضوی به ردصلاحیت خود اعتراض کردند

دبیر هیات نظارت بر انتخابات استان خراسان رضوی گفت: ۳۸۷ داوطلب ردصلاحیت شده یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان شکایات خود را به دبیرخانه هیأت نظارت انتخابات استان تحویل و رسید دریافت کردند.

محمود رزاقیافزود: احتمال دارد برخی افراد شکایات خود را در مرکز و در ورزشگاه تختی تهران ارائه کرده باشند که تعداد آنان در آمار ذکر شده لحاظ نشده است.
وی ادامه داد: اسامی داوطلبان تایید صلاحیت شده برای انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری در استان نیز اول بهمن ماه به مرکز حوزه انتخابیه در استان (فرمانداری مشهد) ابلاغ می‌گردد.

بر اساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی از مجموع ۱۰۵۴ داوطلب نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان ۴۷ درصد معادل ۴۹۷ نفر از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند. همچنین ۲۷۳ نفر از این افراد رد صلاحیت شده و صلاحیت ۲۸۴ داوطلب نیز از سوی شورای نگهبان احراز نشده است.

همچنین از مجموع ۵۱۴ داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات ۲۶۰ نفر تایید صلاحیت و ۱۱۶ داوطلب نیز رد صلاحیت شدند، شورای نگهبان صلاحیت ۱۳۸ داوطلب در این حوزه انتخابیه را احراز نکرده است.

دفتر نمایندگی هیات نظارت شورای نگهبان در خراسان رضوی پس از اعلام اسامی افراد ردصلاحیت شده در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آن عده از داوطلبان نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آنان در بررسی هیات مرکزی نظارت مورد تایید قرار نگرفته است می‌توانند طی پنج روز از ۲۲ تا ۲۶ دی ماه از ساعت هشت تا ۱۶ به مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی در تهران یا دبیرخانه هیات نظارت استان در استانداری خراسان رضوی مراجعه کرده و ضمن دریافت فرم، شکایات خود را تنظیم کرده و پس از تحویل، رسید دریافت نمایند.

پیش از این نیز براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی هزار و ۱۱۴ نفر برای نامزدی نمایندگی مجلس در این استان ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۴۸ نفر پس از بررسی هیات‌های اجرایی در ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی رد صلاحیت شدند.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.

حوزه مشهد و کلات با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند ماه آینده به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید