اسلایدراقتصادی

پیگیری جدی برای تصویب مناطق آزاد سرخس و دو غارون در مجلس

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: فرآیند تصویب مناطق آزاد سرخس و دوغارون در کارگروه اقتصادی مجلس شورای اسلامی در حال انجام است و انتظار می رود تا قبل از پایان مجلس دهم ، سرخس و دوغارون به منطقه آزاد تبدیل شوند.

علی رسولیان اظهار کرد: با جدیت پیگیر بررسی فرآیند تصویب مناطق آزاد سرخس و دوغارون در مجلس شورای اسلامی هستیم.

وی تصریح کرد: این موضوع چند روز قبل به کارگروه اقتصادی مجلس شورای اسلامی در کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شده است و انتظار می رود با موافقت حداکثری نمایندگان حداقل تا قبل از پایان مجلس دهم مناطق سرخس و دوغارون به منطقه آزاد تبدیل شوند.

معاون امور هماهنگی اقتصادی استانداری خراسان رضوی افزود: تولیت آستان قدس رضوی نیز با جدیت پیگیر این موضوع از مجلس شورای اسلامی هستند و حتی در این باره با رئیس مجلس نیز مکاتباتی داشته اند و موافقت هایی نیز گرفته شده است.

رسولیان با بیان اینکه انتظار می رود این موضوع هرچه سریعتر در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد، ادامه داد: هفته گذشته در شورای عالی مناطق آزاد نیز درخواستی مبنی بر دعوت از اعضا کمیسیون اقتصادی  مجلس برای سفر به استان و مشاهده ظرفیت های گوناگون این مناطق ارائه شد تا نمایندگان به این واقعیت پی ببرند که منطقه آزاد سرخس و یا دوغارون صرفا روی کاغذ منطقه آزاد نیستند بلکه از همه زیرساخت ها و موقعیت های لازم برای این موضوع برخوردار می باشند.

وی افزود: این مناطق نقش تاثیرگذاری در توسعه و پیشرفت جاده ابریشم دارند و چابهار را به منطقه آسیای میانه وصل می کنند که باعث ایجاد تمایل در  کشورهای دیگر برای حضور در این جاده خواهد شد./قدس آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید