اسلایدرسیاسی

پروژه حذف نام شهدا

پس از معابر و ایستگاه های مترو این بار حذف نام شهدا در اتوبوسرانی مشهد

پس از حذف نام شهید از برخی معابر و خیابان‌ها، این بار نوبت به اتوبوس‌های سازمان اتوبوسرانی مشهد رسیده است و مدیرعامل این سازمان علت این تغییر را اشتباه سهوی عنوان کرد.

به گزارش صدای مشهد، از زمان جنگ تحمیلی و به میدان آمدن تک تک افراد جامعه برای دفاع از کشور، ظاهر شهر تغییر کرد و با ورود پیکرهای خونین شهدا،  رسم شد که کوچه‌های شهر به نام شهدا نام‌گذاری شود. این نامگذاری باعث شد در همهمه مشغله‌های امروزی با دیدن نام شهید، یادی از دلاور مردی‌های مردانی کنیم که اگر نبودند امروز  معلوم نبود چه بر سر شهر و دیارمان می‌آمد.
و اینک، هویت شهرهای ما بسته به همین شهداست؛ شهدایی که در ادوار مختلف برای اسلام و انقلاب از خون خود گذشتند. بعد از حذف نام شهید از برخی معابر و تابلوهای شهری، این بار این تغییر، به خطوط اتوبوسرانی مشهد رسیده است.
یک شهروند مشهدی در خصوص حذف عنوان «شهید» از خطوط اتوبوسرانی، اظهار کرد: حذف نام شهید فقط به خیابان‌ها محدود نشده و هم‌اکنون اتوبوس‌ها را نیز درگیر کرده است.
وی با بیان اینکه در خط ۳۷ مشهد به جای عنوان شهید مفتح، پایانه مفتح ثبت شده است، اظهار کرد: این روند در دیگر خطوط نیز در حال انجام است، فکر نمی‌کنم خواسته زیادی باشد که بخواهیم جایگاه شهیدان در شهرمان حفظ شود.
برای پیگیری این موضوع سید مهدی حسینی پویا، مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد گفت: ما هیچ عنوانی را حذف نکردیم و دو هفته قبل هم گفتم با توجه به اینکه تعداد ایستگاه‌ها زیاد است، اگر در ایستگاه خاصی سهواً این اتفاق افتاده باشد، بررسی خواهیم کرد.
وی افزود: در دوسال گذشته هیچ دستور و امر مکتوبی جهت این نامگذاری وجود نداشته است و اگر جایی سهواً از دستشان در رفته است،  قطعا اصلاح خواهد شد.
حسینی پویا در ادامه بیان کرد که اگر مصداقی در این خصوص دارید، اطلاع دهید تا اصلاح شود.
حال این سؤال مطرح می‌شود که مگر اتوبوسرانی مشهد دستورالعمل واحدی برای مجموعه‌های تابع خود ندارد که از مردم می‌خواهد به آن‌ها اطلاع دهند. پس نقش مسئولان و وظیفه‌ای که بر دوش آن‌ها قرار دارد، چیست؟

منبع: خبرگزاری مهر

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید