اقتصادی

وضعیت بازار آجیل و خشکبار در شب یلدا آرام خواهد بود

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبارمشهد گفت: تاثیر افزایش قیمت بنزین بر قیمت آجیل و خشکبار که یک کالای لوکس است بسیار ناچیز و کمتر از ۱ درصد است و در شرایط فعلی روند قیمت ها در بازار این محصولات کاهشی است.

علیرضا ارزانی ممقانی اظهار کرد: برداشت محصولات آجیل و خشکبار در سال جاری بسیار خوب بوده و این موضوع باعث فراوانی ، ایجاد ثبات و روند کاهشی قیمت ها  در بازار شده است.

وی با بیان اینکه در شرایط فعلی نسبت به مدت مشابه سال قبل بین ۵۰تا ۱۰۰درصد کاهش قیمت در آجیل و خشکبار رخ داده است،تصریح کرد: وضعیت بازار در حال حاضر بسیار آرام است و انتظار می رود که مردم امسال شب چله آرامی را حتی در سطح کشور داشته باشند.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبارمشهد بابیان اینکه در اقلامی نظیر پسته برای هر کیلو تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشته ایم،  افزود: تاثیر افزایش قیمت بنزین بر قیمت آجیل و خشکبار که یک کالای لوکس است بسیار ناچیز و کمتر از ۱ درصد است .

ارزانی ممقانی ادامه داد: در حال حاضر قیمت آجیل شیرین در بازار مشهد برای هر کیلو از ۹۵هزار تومان تا ۱۱۰هزار تومان بسته به کیفیت آن  متغیر است ، همچنین آجیل شور نیز از ۸۸هزار تومان تا ۹۵هزار تومان، آجیل لوکس از ۱۲۰ هزار تومان تا ۱۶۵هزار تومان و آجیل مخلوط از ۶۵هزار تومان تا ۱۱۰هزار تومان متغیر است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور  افزود: مشهد و خراسان رضوی به عنوان قطب تولید و مصرف آجیل و خشکبار در کشور از این ظرفیت برخوردار هستند که میزان نیاز آجیل و خشکبار سایر استان های کشور را نیز تامین کنند./قدس آنلاین

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید