شهری

«نشان مشهد» آغاز به کار کرد

سرپرست سازمان اجتماعی مشهد گفت: دبیرخانه «نشان مشهد» به طور رسمی در فرهنگسرای بهشت آغاز به کار کرد.

محمدمحسن مصحفی سرپرست سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری مشهد در مراسم افتتاح این دبیرخانه «نشان مشهد» بیان کرد: این نشان تندیسی است که به صورت سالیانه به اشخاص و نهادهای مردمی‌ که خدمتی شایسته و ارزشمند به شهر مشهد و مردم آن ارائه کرده‌اند، اعطا می‌شود.

وی ادامه داد بنا بر تقویم اجرایی امسال، مراسم اهدای نشان مشهد در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

مصحفی در پاسخ به این سوال که چه افرادی در دایره نامزدهای دریافت‌ نشان مشهد قرار می‌گیرند، اظهار کرد: تمام شهروندان نمونه و تأثیرگذاری که در زمینه افزایش سطح امید و نشاط اجتماعی، افزایش مشارکت شهروندی، ارتقای فرهنگ شهروندی و کاهش آسیب‌های اجتماعی خدمت ارزنده به مشهد و مردم آن ارائه کرده‌اند و نخبگان و فرهیختگانی که سرمایه نمادین شهر هستند و باعث اعتلای نام مشهد شده‌‎اند، در دایره نامزدهای اجتماعی دریافت نشان مشهد قرار می‌گیرند.

سرپرست سازمان اجتماعی فرهنگی شهردای مشهد درخصوص نحوه طراحی و ساخت نشان مشهد گفت: به منظور بهره‌مندی از ظرفیت هنرمندان و طراحان سراسر کشور، طرح نشان مشهد با همکاری خانه هنرمندان مشهد و از طریق انتشار فراخوانی ملی و دعوت از هنرمندان و طراحان سراسر کشور و داوری آثار رسیده به دبیرخانه انتخاب خواهد شد. وی ادامه داد: فراخوان ملی طراحی نشان مشهد به زودی توسط دبیرخانه این نشان منتشر خواهد شد.

در ادامه رضا دانایی، سرپرست معاونت اجتماعی سازمان اجتماعی فرهنگی درخصوص سازوکار اعطای نشان مشهد گفت: از آنجا که طبق آیین نامه مصوب شورای شهر، نشان مشهد در هر سال نهایتا به هشت نفر تعلق می‌گیرد، کار شناسایی نامزدها باید طی سازوکاری دقیق و کارشناسی انجام شود. از این رو کارگروه‌های تخصصی متشکل از کارشناسان و صاحب‌نظران در حوزه‌های مختلف اجتماعی، علم و فناوری، فرهنگ و هنر و… تشکیل شده است که کار شناسایی نامزدهای دریافت نشان مشهد را پیگیری می‌کنند.

دانایی، رئیس دبیرخانه نشان مشهد با اشاره به ظرفیت بالای شورای اجتماعی محلات برای معرفی شهروندان و سمن‌هایی که خدمتی به شهر مشهد و مردم آن ارائه کرده‌اند، خاطرنشان کرد: از آنجا که شورای راهبردی نشان مشهد بر موضوع الگوسازی از شهروندان نمونه و ترغیب و تشویق سایر شهروندان به الگوگیری از آنان تأکید کرده است، علاوه بر کارگروه‌های شناسایی از شوراهای اجتماعی محلات نیز درخواست کردیم در معرفی این افراد و ظرفیت‌ها دبیرخانه نشان مشهد را یاری کنند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: کارگروه‌های شناسایی نامزدهای دریافت نشان با اجرای فرایند کارشناسی و بی‌طرفانه نشان مشهد را به ظرفیتی مؤثر برای پاسداشت بزرگان و فرهیختگان و نیز معرفی و تقدیر از شهروندان نمونه و همه آنانی که تلاش می‌کنند کیفیت زیست شهری مشهد را ارتقا دهند، بدل کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید