اسلایدر

میزان سهم خراسان رضوی از آب دریای عمان ابلاغ شد

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: سهم استان خراسان رضوی از آب دریای عمان طی جلسه‌ای در این شرکت با حضور دست‌اندرکاران طرح انتقال و شیرین‌سازی آب از دریای عمان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی ابلاغ شد.

مهندس علیرضا طاهری افزود: در هفته جاری سهم آب استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نیز از دریای عمان  به بخش خصوصی این استانها ابلاغ خواهد شد.

وی اضافه کرد: سهم خراسان رضوی از سواحل چابهار ۱۲۰ میلیون متر مکعب، سهم استان سیستان و بلوچستان ۲۲۸ میلیون متر مکعب و سهم خراسان جنوبی ۶۰ میلیون متر مکعب در سال تعیین شده است.

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: در آینده ای نزدیک عملیات اجرایی طرح بزرگ انتقال آب از سواحل چابهار به سه استان شرقی کشور توسط بخش خصوصی آغاز خواهد شد.

طاهری افزود: شرکت “تابش” مخفف کلمات “تکاپوی تامین آب و برق شرق کشور” که مجموعه ای از سرمایه گذاران است اجرای طرح انتقال و شیرین‌سازی آب از سواحل چابهار به شرق کشور را با هزینه ۳.۹ میلیارد دلار بر عهده گرفته است. 

وی با بیان اینکه مطالعات این طرح در سال ۹۵ به آب منطقه‌ای خراسان رضوی ابلاغ شد ادامه داد: علت واگذاری مطالعات این طرح به شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، تجربه مطالعه و اجرای موفقیت‌آمیز انتقال آب از سد دوستی بوده است.

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی گفت: آب انتقالی از سواحل چابهار به شرق کشور برای مصارف صنعت و خدمات پیش‌بینی شده و قیمت هر متر مکعب آن در شرایط حاضر و برای انتهای خط ۲.۹ دلار برآورد شده است.

تفاهمنامه انتقال آب دریای عمان از سواحل چابهار به استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان با حضور معاون وزیر نیرو در امور آب و فاضلاب و استانداران این سه استان ۲۰ شهریور ماه امسال در مشهد به امضا رسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید