اسلایدرشهری

مافیای بیلیارد مشهد

گزارش تکان‌دهنده صدای مشهد از پشت پرده و مافیای قدرت در هیات بیلیارد و بولینگ خراسان رضوی

روی کار آمدن علی‌رضا دوانلو درهیات بیلیارد و بولینگ استان و برکناری ناگهانی وی از این سمت، در عین رشد چشمگیر این رشته در استان، سوالات زیادی را در ذهن‌ها ایجاد کرد. صدای مشهد در پی پاسخ به این پرسش‌ها به سراغ یکی از فعالین پیشکسوت این رشته و از داوران بین‌المللی که در دوره‌هایی نیز از مسوولین این هیات بوده رفته و در گفتگو با این مقام مسوول پرده از ناگفته‌ها برداشت و حقایق تلخی از زدوبندها و انحصارطلبی‌های بی‌حدوحصر مافیای بیلیارد استان را فاش کرد.

ماجرا از آنجا شروع می‌شود که در دوره قبل عده ای که از قضا فروشنده و صاحب امتیاز برخی برندهای خاص لوازم مورد نیاز این رشته مانند توپ و میز و … در استان بودند با زد وبند موفق به کسب کرسی‌های ریاست در این هیات شده و عملا رئیس هیات را تبدیل به ماشین امضای خود کرده و با اعمال نفوذ سالن‌های ورزشی و اعضاء را مجبور به خرید از این برند به خصوص می‌کردند و همچنین با برگزاری مسابقات در باشگاه‌های خود سود کلانی را به جیب زده بودند.

این عده به خاطر حفظ سهم بازار، از برگزاری هرگونه دوره آموزشی و اعطای مجوز جدید نیز خودداری می‌کردند. روی کارآمدن دوانلو اما معادلات صاحبان قدرت را برهم زده و در همین مدت اندک نیز برگزاری چندین دوره آموزشی و ایجاد فرصت‌های جدید برای علاقه‌مندان به این رشته و کسب چندین عنوان قهرمانی و حضور در مسابقات مختلف خاری در چشم کاسبان و مافیای زرو زور شد. تا اینکه نهایت با اعمال نفوذ و ایضا انفعال اداره کل ورزش استان، موفق به برکناری دوانلو شدند.

پس از ایشان آقای حمزه حکیم‌پور که از افراد خوش‌نام این رشته است نیز مدت زیادی دوام نیاورد و صاحبان قدرت با اعمال نفوذ موفق شدند با برکناری ایشان، گزینه مرد نظر خود را به شیوه ای خلاف عرف و قانون بر مسند کار بگمارند و سعی دارند با چیدمان مجمع به صورت دلخواه خود باردیگر کسی‌های ریاست را در اختیار خود بگیرند.داستان به اینجا ختم نشده و رازهای مگویی از زدو بندها و انحصارطلبی های این عده همراه با سند و مدرک دراختیار این رسانه قرار گرفته که به مراجع زیربط ارجاع شده و امید می‌رود که با ورود دستگاه های نظارتی به موقع جلوی این اقدامات خلاف و فسادهای سازمان یافته گرفته شود.

فعالان، دلسوزان و ورزشکاران این رشته نیز همگام با رسانه‌های مطالبه‌گر، تا حصول نتیجه دست از پیگیری رسانه‌ای و قضایی فساد در این هیات برنداشته و تلاش خواهند کرد تا بار دیگر مسوولیت و سکان هدایت و تصمیم‌گیری در این هیات را به دست اهلش بسپارند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید