دسته بندی نشده

صلاحیت ۴۷ درصد داوطلبان نامزدی نمایندگی مجلس در خراسان رضوی تایید شد

رییس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: از مجموع ۱۰۵۴ داوطلب نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در این استان ۴۷ درصد معادل ۴۹۷ نفر از سوی شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.

حسن جعفری افزود: ۲۷۳ نفر معادل ۲۶ درصد از این افراد رد صلاحیت شده و همچنین صلاحیت ۲۸۴ داوطلب نیز از سوی شورای نگهبان احراز نشده است.

وی ادامه داد: از مجموع ۵۱۴ داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس در حوزه انتخابیه مشهد و کلات نیز ۲۶۰ نفر تایید صلاحیت و ۱۱۶ داوطلب نیز رد صلاحیت شدند، شورای نگهبان صلاحیت ۱۳۸ داوطلب در این حوزه انتخابیه را احراز نکرده است.

۲۶ نفر در حوزه خواف و رشتخوار تایید صلاحیت شدند

رییس حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار نیز گفت: از مجموع ۵۸ نفر که برای نامزدی نمایندگی مجلس در این حوزه انتخابیه ثبت نام کرده بودند سه نفر در مرحله ثبت نام انصراف دادند و از ۵۵ نفر باقیمانده ۲۳ نفر رد صلاحیت شده و صلاحیت ۶ نفر نیز احراز نشد.

حسین سنجرانی افزود: سه هزار نفر در قالب ۱۳۳ شعبه اخذ رای در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری را برعهده دارند و ۸۶ شعبه اخذ رای در شهرستان خواف و ۴۷ شعبه در شهرستان رشتخوار برای برگزاری انتخابات فعال خواهد بود.

صلاحیت ۱۷ نفر در حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن و خلیل آباد تایید شد

فرماندار شهرستان کاشمر از تایید صلاحیت ۱۷ نفر از داوطلبین نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن و خلیل آباد خبر داد.

مسلم ساقی گفت: برای نامزدی نمایندگی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن و خلیل آباد ۳۴ نفر ثبت نام کرده بودند که تاکنون ۲ نفر از آنان انصراف خود را اعلام کردند. 

وی افزود: از ۳۲ نفر باقیمانده صلاحیت هشت نفر در هیات نظارت استان رد شد، صلاحیت هفت نفر نیز احراز  نشد و صلاحیت  ۱۷ نفر تایید شد.

دفتر نمایندگی هیات نظارت شورای نگهبان در خراسان رضوی دیروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آن عده از داوطلبان نامزدی نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آنان در بررسی هیات مرکزی نظارت مورد تایید قرار نگرفته است می‌توانند طی پنج روز از ۲۲ تا ۲۶ دی ماه از ساعت هشت تا ۱۶ به مجموعه ورزشی جهان پهلوان تختی در تهران یا دبیرخانه هیات نظارت استان در استانداری خراسان رضوی مراجعه کرده و ضمن دریافت فرم، شکایات خود را تنظیم کرده و پس از تحویل، رسید دریافت نمایند.

براساس اعلام ستاد انتخابات خراسان رضوی هزار و ۱۱۴ نفر برای نامزدی نمایندگی مجلس در این استان ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد ۴۸ نفر پس از بررسی هیات‌های اجرایی در ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی رد صلاحیت شدند.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.

حوزه مشهد و کلات با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند ماه آینده به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید