سرزده های استاندار و شباهتش به نقش اول سریال مدیرکل

0

حکایت سرزده های استاندار خراسان رضوی از این قرار است که، پایان هفته ها، وی، بدون حضور مدیران و یا رسانه ها به منظور اطلاع از وضعیت مردم و نحوه عملکرد مدیران در مناطق مختلف شهر و استان حضور می یابد.

وی همچنین در همین تیر ماه ۹۷ به میان مردم رفت و از بازار ارزاق در مشهد بازدید و در جریان قیمت اجناس از نزدیک قرار گرفت.

همچنین با راه اندازی ۷۰ “میز خدمت ” در ادارات استان، علیرضا رشیدیان از اجرای این طرح به شکل سرزده بازدید کرد.

وی در جریان بازدید هایش، نارسایی ها و نقصان ها را احصا و در محل طی تماس با مدیران مربوطه، دستور لازم برای پیگیری، رسیدگی و رفع مساله را صادر می کند.

این رفتار علیرضا رشیدیان، یادآور خاطره، سریالی پر بیننده شد که بی شباهت به او و این روزهای او نیست.

سریال” مدیر کل “با نام کامل “خاطرات مدیر کل” (به عربی: یومیات مدیر عام) نام مجموعه تلویزیونی کمدی تولید سال ۱۹۹۵ سوریه بود که نوروز ۱۳۸۲ در ایران به روی آنتن رفت.

این سریال داستان دکتری است که وزیر به او پیشنهاد میکند مدیرکل یک شرکت دولتی شود او ابتدا قبول نمیکند او با پافشاری خانواده و اطرافیان بالاخره قبول میکند … و در جریان پذیرش مدیریت با تغییر چهره و حضور به عنوان ارباب رجوع چالش های حوزه مدیریت خود را شناسایی و برطرف می کند.

میخواهم بگویم؛

افزایش میزان رضایتمندی شهروندان و ارباب رجوع قطعا هدف اجرای طرح های مانند “میز خدمت” و بازدید های سرزده استاندار است که امید می رود الگوی سایر مدیران شود.

اما برای کاهش نارضایتی ها، لازم است تمامی مدیران، از نزدیک در جریان روند کار مردم و رفتار کارمندان و روند اداری سازمان مربوطه خود قرار بگیرید.

مدیران محترم؛

این روزها کشور بسیار نیازمند رضایت همین ارباب رجوع است که در ادارات پرونده اش از اتاقی به اتاقی دیگر و از سازمانی به سازمانی دیگر می رود و او به هر دلیلی زیر لب زمزمه میکند نارضایتی اش را.

و اما اگر میز خدمتی در کار نباشد و مدیر در صحنه حاضر نباشد، شاید هیچگاه مشکلات و عدم رضایت ها به گوشش نرسد.خدمتگزار مردم باشیم.

#رنگامیز

لطفا دیدگاه خود را ثبت کنید

یادداشت