اسلایدرورزشی

خصوصی ها هزینه می کنند دولتی ها سنگ اندازی

رئیس هیات اسکی خراسان رضوی گفت: متاسفانه جاده دسترسی به سالن اصلی پیست اسکی شیرباد دارای عرض کم و شیب زیادی است و هر هفته شاهد تصادفات بسیاری در این مسیر کوتاه هستیم. بخش خصوصی برای اصلاح آن اعلام آمادگی کرده است، اما دولتی ها مجوز نمی دهند.

ایمان سماورچی عنوان کرد: حدود ۱۵۰۰ متر از انتهای مسیر دسترسی به سالن اصلی مجموعه پیست اسکی شیرباد در ارتفاعات است و دارای مسیری با عرض کم و شیب زیاد است و برای دسترسی ایمن ورزشکاران و گردشگران داخلی و خارجی لازم است که هر چه سریعتر اصلاح شود.

وی اظهار کرد: خراسان رضوی در ورزش اسکی دارای پتانسیل بسیار خوبی است. اسکی بازان استان در رده های سنی مختلف در سطح ملی توانسته اند چندین مقام قهرمانی کسب کنند. همچنین دوره های استعدادیابی برای کشف توانایی های جدید استان در مجموعه اسکی شیرباد در حال برگزاری است.  

وی ادامه داد: پیست اسکی شیرباد تنها پیست اسکی استاندارد در شرق کشور است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی اداره می شود. این مجموعه نه تنها برای ورزشکارانی که به صورت حرفه اسکی را دنبال می کنند بلکه برای ورزش دوستان و گردشگران داخلی و خارجی، مکان مناسبی است و علاقه مندان می توانند با صرف هزینه اندکی در این مجموعه تفریحات سالمی داشته باشند.

وی در ادامه به بیان مهمترین مشکل پیست اسکی شیرباد پرداخت و ابراز کرد: متاسفانه جاده دسترسی به سالن مجموعه مهمترین مشکل این مجموعه است. این جاده دارای عرض کم و شیب زیاد است و هر هفته شاهد تصادفات بسیاری در این مسیر کوتاه هستیم. این مسیر پشت به آفتاب است و تقریبا همیشه یخ زده بوده و خودروهای سواری حتی با زنجیر چرخ نیز به سختی تردد می کنند.

سماورچی مطرح کرد: بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده که با طراحی و اجرای مسیری جدید که طول آن تقریبا دوبرابر خواهد شد، جاده ای استاندار با عرض و شیب مناسب ایجاد کند. تمام اقدامات لازم برای اجرا آماده است اما متاسفانه اداره منابع طبیعی استان جلوی کار را گرفته است.

وی افزود: اداره کل منابع طبیعی اعلام کرده است که با توجه به وجود مسیل در مسیر جدید، استعلام از آب منطقه ای استان الزامی است و این سازمان باید نظر خود را اعلام کند. اما پس از پیگیری های لازم، آب منطقه ای خراسان رضوی اعلام  کرده است که در صورت رعایت چند نکته، احداث مسیر جدید بلامانع است. ما نیز مشکلی برای رعایت این نکات نداریم، اما بازهم منابع طبیعی پاسخگو نیست. نمی دانم به چه دلیل مجوز احداث مسیر جدید را صادر نمی کنند.

رئیس هیات اسکی خراسان رضوی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون تصادفات به صورت خسارت بر خودروها بوده و تلفاتی رخ نداده است، اما در صورتی که  تلفات جانی رخ دهد چه کسی پاسخگوست؟ آیا باید ابتدا حادثه ای ناگوار رخ دهد و بعد مسئولان به فکر بیافتند؟

وی یادآور شد: تاکنون حتی شاهد چپ شدن مینی بوس علاقه مندان به اسکی نیز در این مسیر بوده ایم. بدلیل وجود خاکریزهایی که برای جان پناه مردم احداث شده بود مینی بوس متوقف شد و از بروز حادثه ای ناگوار جلوگیری به عمل آمد. تصادف خودروها در این مسیر تقریبا غیر قابل اجتناب است. در هفته گذشته نیز دو مینی بوس دیگر که سرنشینان آن را کودکان و خانواده ها و گردشگران تشکیل می دادند کنترل خود را از دست داده و به شدت به یکدیگر برخورد کردند.  

وی متذکر شد: جناب آقای رزم حسینی استاندار خراسان رضوی همیشه تاکید داشته اند که حمایت از بخش خصوصی وظیفه تمامی ارگان های دولتی است. اما در اداره کل منابع طبیعی استان که یکی از بخش های دولتی است، نه تنها در این راستا حمایتی صورت نمی گیرد بلکه وظایف معمول و تعریف شده اداری را نیز انجام نمی دهند.  

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید