اسلایدرفرهنگی

حل مشکل بیمه خبرنگاران تا پایان سال جاری

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی از حل مشکل بیمه خبرنگاران تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: در حالی که صدای شکستن استخوان‌های خبرنگاران خراسانی زیر بار مشکلات معیشتی به گوش می‌رسد اما آنها دغدغه مندانه به وظایف خود عمل می‌کنند.

عباس محمدیان ظهر امروز در دیدار امام جمعه مشهد با اصحاب رسانه خراسان رضوی به‌مناسبت سالروز تأسیس بسیج رسانه در حسینیه دفتر نماینده ولی‌فقیه در مشهد، ضمن تسلیت شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سردار حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش اظهار کرد: سردار سلیمانی در این نبرد رسانه‌ای از سنگر انقلاب حفاظت کرد، بزرگترین دشمن ما آمریکا بود و خراسان رضوی در این امتحان سخت تاریخی نیز سربلند بیرون آمد.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه سازمان بسیج رسانه در چنین روزی تشکیل شده و امروز دور یکدیگر جمع شدیم تا روند اجرایی برنامه تشریح شود، از اصحاب رسانه، به خاطر پوشش رسانه‌ای خوب مراسم تشییع سردار سلیمانی و شهدای مقاومت قدردانی کرد.

وی گفت: در مراسم تشییع پیکر این بزرگوار عکاسان و فعالان رسانه‌ای فعالیت خود را به خوبی انجام دادند و بسیاری از رسانه‌های خارجی منابع و عکس‌های خود را از تولیدات خبرنگاران و عکاسان مشهدی گرفتند.

محمدیان خطاب به نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی، ادامه داد: آیت‌الله علم‌الهدی، به گفته شما در سال ۹۶، بسیج رسانه باید نخ تسبیح رسانه باشد و امروز این امر با همدلی و همراهی اصحاب رسانه استان، محقق شده است و بزرگترین جبهه رسانه کشور در اختیار خراسان رضوی است.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی نخستین قرارگاه رسانه‌ای کشور را تشکیل داده، افزود: این قرارگاه در موضوعات مختلف اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ورود پیدا می‌کند که نمونه آن در بحث اغتشاشات بنزینی در آبان ماه امسال بود.

وی ادامه داد: حدود سه هزار خبر از اخبار مربوط به قیمت بنزین توسط خراسان رضوی منتشر شد.

محمدیان به جشنواره رسانه‌ای ابوذر هم اشاره کرد و گفت: خراسان رضوی نخستین استان برگزار کننده بزرگترین جشنواره موضوع محور به نام ابوذر است.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی با تاکید بر اینکه بسیج رسانه باید به تنهایی بتواند به‌دنبال رفع مشکلات در این بخش باشد، از حل مشکل بیمه خبرنگاران خراسان رضوی تا پایان سال جاری خبر داد‌.

وی متذکر شد: کارت تکریم اصحاب رسانه با همکاری شهرداری، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و روابط عمومی استانداری ارائه خواهد شد که خبرنگاران در این راستا از خدمات مطلوبی بهره‌مند شوند.

محمدیان عنوان کرد: تشکیل شورای حل اختلاف اصحاب رسانه از دیگر برنامه‌های بسیج رسانه است که در واقع تدبیری برای جلوگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی علیه اصحاب رسانه خراسان رضوی است.

رئیس سازمان بسیج رسانه خراسان رضوی، خبرنگاران خراسان رضوی را نجیب‌ترین و پاک‌ترین خبرنگاران توصیف کرد و افزود: در حالی که صدای شکستن استخوان‌های خبرنگاران خراسانی زیر بار مشکلات معیشتی به گوش می‌رسد اما آنها دغدغه مندانه به وظایف خود عمل می‌کنند.

وی اضافه کرد: خراسان رضوی اولین استان دارای دبیرخانه بیانیه گام دوم هست و در هر ماه رسانه برتر انتخاب شده و از آنها تکریم می‌شود.

۳۵ درصد آثار چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر حول آسیب‌های اجتماعی بود

داور جشنواره ابوذر هم در خصوص این جشنواره گفت: این جشنواره رسانه‌ای که به همت سازمان بسیج رسانه برگزار شد، در چهارمین گام خود دارای رشد کمی و کیفی مناسبی بود.

مجتبی محمودی این جشنواره را پیوند معنویت و عدالت توصیف کرد و ادامه داد: اگر معنویت را اخلاص و همراهی با مردم تعریف کنیم، باید گفت این جشنواره به گواه آثار، رویکرد عدالت خوانه و مردمی داشت.

وی افزود: ۳۵ درصد از دو هزار و ۳۸۴ اثر شرکت داده شده در چهارمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، به مسأله آسیب‌های اجتماعی اختصاص داشت.

داور جشنواره رسانه‌ای ابوذر ادامه داد: رویکرد مطالبه‌گرانه، از سوی رسانه‌ها در این جشنواره به طور واضح گواه این قضیه است.

محمودی در ادامه به چند تیتر برگزیده جشنواره اشاره کرد و گفت: «قصه پر غصه کوهخواری در عارفی»، «گزارش زباله گردی یک خبرنگار با لباس مبدل»، «بیکار شدن کارگران تولید هرکاره در مشهد»، «کلاف سردرگم تسبیح و سوغات فرهنگی چینی» و بسیاری دیگر از تیترها درد مردم را بیان می‌کرد و از جنس آرمان‌ها و آرزوهای جمهوری اسلامی بود.

وی با بیان اینکه ۶۲ درصد آثار مشهدی و ۳۸ درصد مربوط به دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی بوده است، خاطرنشان کرد: قطعا اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم و راه شهدا را ادامه دهیم، نیاز است خبرنگاران ما دغدغه مند باشند و مبتنی بر مسؤولیت‌های رسانه‌ای خود، عمل کنند.

رسانه‌ها و مسؤولان از دغدغه‌های روزمره مردم غافل نشوند

مدیر مسؤول مشهد فوری نیز به عنوان نماینده خبرگزاری‌های خراسان رضوی، در این نشست اظهارکرد: مسؤولان محترم مشکلات مردم را پاسخگو باشند و دغدغه‌های کوچک مردم را مرتفع سازند.

جمال رستم زاده با اشاره به جو ایجاد شده، فضای خراسان رضوی و مشهد را دور از جو انتخاباتی توصیف و بر نقش موثر رسانه‌ها در به دست گرفتن و هدایت درست افکار عمومی در انتخابات پیش رو، تاکید کرد.

وی ادامه داد: روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ پیام و در شرایط بحرانی بین هزار تا هزار و ۲۰۰ پیام مردمی در خصوص مشکلات روزمره شان دریافت می‌کنیم.

مدیر مسؤول مشهد فوری متذکر شد: ما وقتی درگیر کار رسانه‌ای می‌شویم دغدغه‌مان حرف و عمل مسؤولان است در حالی که مردم با مسائلی مانند نان شب و آسفالت خیابان و روشنایی معابر دست و پنجه نرم می‌کنند.

رستم زاده از مسؤولان خواست به پیام‌های مردمی که در رسانه‌های مختلف منعکس می‌شود توجه داشته باشند و برنامه‌های بلند مدت آنها را از حل دغدغه‌های روزمره مردم غافل نکند چرا که این نارضایتی‌های کوچک می‌تواند در میان مدت منجر به نارضایتی و خشم عمومی شود.

بسیج، ستون فقرات انقلاب اسلامی است

قائم مقام مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی هم در بخش دیگری از این مراسم، ضمن تسلیت شهادت سردار سلیمانی، اظهار کرد: پس از شهادت سردار قاسم سلیمانی راه بزرگی برای مقابله با دشمن باز شده است.

علیرضا ابوترابی بسیج را ستون فقرات انقلاب اسلامی دانست که با رسوخ به لایه‌های مختلف نظام، توانسته خدمات ارزنده و خالصانه‌ای به این کشور و مردم ارائه کند.

وی با تاکید بر ایجاد وحدت و هوشیاری در شرایط فعلی کشور، اظهار کرد: رسانه‌ها باید هوشیار باشند و قلم‌ها باید آگاهانه روی کاغذ به حرکت درآیند، کسی نمی‌تواند در مقابل اسلام بایستد و با مسلمانان روبه‌رو شود.

چرا نماینده‌ای از بانوان در قرارگاه رسانه خراسان رضوی نداریم؟

نماینده بانوان خبرنگار خراسان رضوی، در بخش دیگری از این نشست، گفت: امروز از مشکلات بانوان خبرنگار نمی‌گویم و شما را دعوت می‌کنم به نگاهی جدید و توجه به تفکری که رهبر انقلاب نیز بر آن صحه گذاشته‌اند.

زهره رنگامیز ادامه داد: شما را فراخوان می‌دهم به باورمندی زنان، من امروز به نمایندگی از بانوان رسانه خراسان رضوی و مشهدالرضا و به پشتوانه‌ای تاریخی و مستحکم، روبروی شما ایستاده‌ام تا بگویم که ما معتقدیم جبهه انقلاب، باید بهره گیری از ظرفیت و ‌پتانسیل و توانمندی زنان را از نو تعریف کند.

وی افزود: با راه اندازی دفتر بانوان بسیجی خبرنگار ‌در این یکسال کوشیدیم با تعریف مفاهیم مادران خبرنگار، کودکان خبر و توجه ویژه به معرفی بانوان پیشکسوت رسانه یادآور شویم که زنان از گذشته تا امروز در جبهه جنگ نرم در کنار وظایف خطیر مادری و پاسداشت جایگاه والای زنانگی شان همدوش، همقدم و هم پیمان با آرمان‌های انقلاب هستند.

نماینده بانوان خبرنگار خراسان رضوی متذکر شد: امروز گردش پر شور و پر توان تحریریه‌ رسانه‌های استان به عنوان قطب دوم رسانه کشور، بدون شک مدیون حضور توانمند و قلم توانای بانوان رسانه است، چرا با وجود همه این نشانه‌های آشکار هنوز به باورمندی لازم نسبت به زنان و دختران خبر نرسیده‌ایم و‌ نماینده‌ای از بانوان در قرارگاه رسانه استان نداریم؟

رنگامیز خطاب به حاضران، تصریح کرد: به نمایندگی از بانوان رسانه خراسان رضوی و با علم و یقین به اینکه می‌توانید یکایک فعالان زن در خبرگزاری‌ها، سایت‌ها، شبکه‌های اجتماعی و روزنامه‌ها را سرباز ولایت فقیه و انقلاب بدانید به شما پیشنهاد می‌دهم بانوان را بازوی مقتدر برای پیشبرد اهداف و ‌اعتلای رسانه‌های استان بدانید و نه تنها در اتاق‌های فکر رسانه استان از این ظرفیت بهره ببرید، بلکه با توجه به گستردگی و ضرورت توجه به حوزه بانوان، کارگروهی ویژه با حضور نخبگان زن رسانه‌های مکتوب، خبرگزاری‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی تشکیل دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در نبردی که مسیح علی‌نژادها پرچم دفاع از حقوق زنان را در کوچه کوچه‌های این کشور، فریبکارانه و‌ مزورانه با رنگ سفید بالا می‌برند، چرا نباید پرچم سرخی که امام حسین علیه السلام به دست زینب(س) بانوی خبرنگار صحرای کربلا سپرد و در این برهه تاریخی نیز شهید خادم الرضا، محبوب امت، سپهبد سلیمانی به دست دخترش زینب داد و ‌او با سخنرانی‌اش، گوش جهانیان را کر کرد را به دست دخترانمان برسانیم؟

نماینده بانوان خبرنگار خراسان رضوی با بیان اینکه اهتزاز این پرچم مقدس و رساندن این پیام روشنگرانه میسر نیست، شرط تحقق آن را نقش آفرینی بیش از پیش جامعه زنان رسانه استان دانست.

قدرت نظامی کشور را با نقدهای غیرمنصفانه تضعیف نکنیم

نماینده مطبوعات خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار داشت: امروز اخبار مربوط به پرواز اوکراین به گوشم رسید بنده را تحت تأثیر قرار داد، ما نباید اشتباه را با اشتباه پاسخ دهیم، در غیر این صورت تنها رسانه‌ها دروغگو شناخته می‌شوند و افراد به رسانه‌های خارجی روی می‌آورند.

سعید برند با بیان اینکه باید حواسمان باشد در شرایط فعلی، آب به آسیاب دشمن نریزیم و با نقدهای غیرکارشناسی، قدرت نظامی کشورمان را تضعیف نکنیم، بر لزوم شفافیت و صداقت مسؤولان با رسانه‌ها و مردم تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: با خودمان فکر کنیم اگر خطای انسانی نیروهای مسلح، در آن شرایط بحرانی، طور دیگری رقم می‌خورد و مثلا آنها یک موشک یا هواپیمای جنگی را با این تصور که هواپیمای مسافربری است، منهدم نمی‌کردند، چه اتفاق تلخ‌تری رقم می‌خورد؟ 

کریمی؛ سرپرست روزنامه‌های خراسان رضوی نیز در این برنامه اظهار کرد: خطای انسانی بزرگی رخ داده و باید به حال مهاجران اوکراین تأسف خورد، فعالیت‌های موجود در بخش سرپرستی‌ها در خبرگزاری‌ها باید در بخش روزنامه‌ها نیز محقق شوند، ما باید خطاهای موجود را کاهش دهیم و اخبار صحیح را به اطلاع رسانیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم نیز از کارت تکریم اصحاب رسانه با حضور نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی رونمایی شد‌.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید