سیاسی

تمام زیرساخت‌ها برای برگزاری انتخابات در خراسان رضوی آماده است

عاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: تمام زیرساخت‌های لازم برای برگزاری انتخابات دوم اسفند ماه در این استان آماده شده است.

حسن جعفری روز چهارشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی خراسان رضوی در مشهد با اشاره به آخرین وضعیت نامزدهای نمایندگی مجلس خبرگان رهبری در این حوزه انتخابیه افزود: پنج نفر برای نمایندگی مجلس خبرگان در این استان با هم رقابت می‌کنند که تبلیغات رادیویی و تلویزیونی آنها به مدت ۲۵ دقیقه از امروز از طریق صدا و سیمای استان پخش می‌شود.

وی با اشاره به تعداد نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در این حوزه نیز ادامه داد: ۶۶ درصد از داوطلبان نامزدهای نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در خراسان رضوی تایید صلاحیت شده‌اند.

وی با بیان اینکه دشمنان و معاندان نظام با حضور فعال در فضای مجازی به دنبال توطئه جدید در این انتخابات هستند گفت: براساس آمارهای استخراج شده ۷۵ درصد معاندان و بدخواهان این نظام در فضای مجازی در حال فعالیت علیه انتخابات هستند که رسانه‌های ما باید جلو هجمه آنان را بگیرند و در مقابل آن ایستادگی کنند.

جعفری افزود: معاندان و بدخواهان به دنبال زیر سوال بردن سلامت انتخابات هستند. 

وی ادامه داد: رسانه‌ها باید به افزایش نشاط سیاسی جامعه کمک کنند و مردم را امیدوار نموده و اطلاعات لازم را به مردم اعلام کنند تا انتخاب آگاهانه‌ داشته باشند.

وی گفت: تفاوت انتخابات امسال با دوره‌های قبل استفاده از سامانه الکترونیکی در احراز هویت است که سبب جلوگیری از تخلفات خواهد شد.

جعفری افزود: با به کارگیری این سامانه در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و میاندوره‌ای  پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در خراسان رضوی، تمام مراحل احراز هویت افراد به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

تاکنون علاوه بر ۴۹۷ نامزد تایید صلاحیت شده برای نمایندگی این استان در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی طی مراحل قبل، ۱۷۷ نفر از نامزدهای رد صلاحیت شده استان نیز در بررسی مجدد شورای نگهبان تایید صلاحیت شدند.
در مجموع از هزار و ۵۴ داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان خراسان رضوی تاکنون ۶۴ درصد تایید صلاحیت شده‌اند.
۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.
استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.
حوزه مشهد و کلات با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.
انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی دوم اسفند در سراسر کشور برگزار می‌گردد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید