اسلایدرشهری

اختصاص سهیمه بنزین ویژه وانت بارها به شرط داشتن پروانه فعالیت از شهرداری

بعد از این تنها وانت بارهایی که از شهرداری پروانه فعالیت دریافت می کنند به عنوان خودروی حمل و نقل بار شناخته شده و به آنها، سهمیه بنزین ویژه خودروهای حمل و نقل بار تعلق خواهد گرفت و به سایر وانت بارها همان 60 لیتر خودروهای سواری اختصاص می یابد.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد از تعلق سهمیه بنزین به وانت بارها در صورت داشتن مجوز فعالیت از این سازمان خبر داد.

به گزارش صدای مشهد، حسین مختاری در حاشیه پاسخگویی مستقیم به سئوالات، انتقادات و پیشنهادات شهری شهروندان در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، عنوان کرد: خودروهای دیزلی از دو سال گذشته، با تعریف سامانه ای در این خصوص، به شرط دریافت پروانه از شهرداری، گازوئیل لازم را از جایگاه ها تحویل می گیرند در غیر این صورت از دو سال قبل، ماهانه ۱۰ درصد از میزان مجاز مصرف سوخت آنها کاسته شده تا این رقم به صفر رسیده است.

وی در خصوص ناوگان حمل بار بنزینی گفت: با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، ابتدا کارت سوخت وانت بارهای کم مصرف ۲۰۰ لیتر و پرمصرف ها نیز ۳۰۰ لیتر برای ماه اول، شارژ شد اما در یکی دو ماه آینده این مکانیزم تغییر می کند.

مختاری خاطرنشان ساخت: بعد از این تنها وانت بارهایی که از شهرداری پروانه فعالیت دریافت می کنند به عنوان خودروی حمل و نقل بار شناخته شده و به آنها، سهمیه بنزین ویژه خودروهای حمل و نقل بار تعلق خواهد گرفت و به سایر وانت بارها همان ۶۰ لیتر خودروهای سواری اختصاص می یابد.

وی تاکید کرد: لذا لازم است مالکان وانت بارهایی که تا کنون برای گرفتن پروانه فعالیت از سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد اقدام نکرده اند، برای اختصاص سهمیه ویژه بنزین وانت بارهای مجاز، هر چه سریعتر، برای دریافت مجوز اقدام نمایند تا سهیه سوخت آنها قطع نشود.

مدیر عامل سازمان حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد در ادامه با اشاره به توزیع لاستیک در بین رانندگان ناوگان حمل و نقل بار درون شهری، اضافه کرد: تا کنون بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ حلقه لاستیک در بین رانندگان توزیع شده است و در حال حاضر نیز سامانه ای به این مهم اختصاص داده شده است که رانندگان ناوگان حمل و نقل بار درون شهری می توانند با مراجعه به این سایت، برای دریافت معرفینامه تحویل لاستیک از فروشگاه های منتخب، اقدام نمایند.

مختاری ادامه داد: سال سوم اجرای طرح جلوگیری از اضافه بار ناوگان حمل و نقل بار دورن شهری در حال اجراست که با فرهنگسازی انجام شده و افزایش جریمه ۳۰ برابری متخلفین در این حوزه طی سال جاری، امیدواریم شاهد به حداقل رسیدن و پایان یافتن تخلفات رانندگان در این حوزه باشیم.

وی در پاسخ به تماس های تعدادی از شهروندان که از پارک خودروهای حمل و نقل بار در حاشیه معابر گلایه داشتند، به موضوع احداث توقفگاه های ناوگان باری اشاره کرد و افزود: در این حوزه تا کنون ۵ توقفگاه در نقاط مختلف شهر و مبادی ورودی از جمله میدان نمایشگاه، آیت الله هاشمی رفسنجانی، معراج، میامی احداث شده است و همچنین با اعمال قانون، سعی در رفع دغدغه شهروندان در این حوزه داریم. دو توقفگاه ناوگان باری نیز در بولوار شاهنامه و جاده کلات در دست احداث است تا زین پس کمتر شاهد پارک خودروهای سنگین، در کوچه و پس کوچه های شهر باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

blank
دکمه بازگشت به بالا
Translate »

Adblock رو غیر فعال کنید

لطفا برنامه یا افزونه بلاک تبلیغات خود را غیر فعال کنید سپس رفرش کنید